Share

Enscape 3.1 is beschikbaar!

Enscape is vernieuwd met versie 3.1 en dit zijn de nieuwe features:

  • Nieuwe Materialenbibliotheek
    Kies uit vooraf gedefinieerde materialen van hoge kwaliteit die klaar voor gebruik zijn in je projecten. De nieuwe bibliotheek bevat meer dan 200 materialen, waaronder materialen als hout, stof, baksteen en tegels.
  • Verbeterde Material Editor
    Nu kun je sneller en gemakkelijker materialen identificeren met een kleur- en materiaaltype-indicator in de materiaallijst. Er is ook een nieuw zelfverlichtend materiaaltype, nieuwe pictogrammen, bedieningselementen en map tabs voor verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Bovendien kun je materiaalpakketten importeren en exporteren vanuit de material editor.
  • Ondersteuning voor NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling
    Enscape 3.1 ondersteunt de NVIDIA DLSS-technologie, waardoor automatisch de prestaties verbeteren. De deep learning-gebaseerde upscaling-techniek rendert intern op een lagere resolutie, maar voert een schoon en scherp beeld met een hoge resolutie uit voor zowel video's van hoge kwaliteit als hoogwaardige virtual reality-walkthroughs. De rendertijd neemt dus af, maar de kwaliteit neemt toe. Deze nieuwste technologie is beschikbaar voor gebruikers met een NVIDIA RTX grafische kaart.
  • Panorama Gallery
    Met de nieuwe Panorama Gallery kun je meerdere panorama's tegelijkertijd groeperen en delen - perfect voor het tonen van meerdere kamers of om verschillende varianten van een ontwerp te vergelijken. Dit kan worden beheerd via de Uploads sectie van het Enscape License Center en geeft je toegang tot meer dan één panorama tegelijk via de web browser.
  • Material Editor voor Revit
    Om de Revit en Enscape materiaal workflow te verbeteren, introduceert Enscape 3.1 een basis material editor voor Revit. Deze editor zal het algemene materiaaltype ondersteunen, zodat je videotexturen, zelfverlichtende materialen en displacement maps binnen Enscape zelf kunt toepassen. Geen workarounds meer nodig!
  • Vereenvoudigde Assets
    Een verzameling vereenvoudigde assets die laagpolig zijn en een eenvoudige, witte uitstraling hebben. Deze eerste batch bevat elementen zoals mensen, gebouwen, vegetatie, meubilair en voertuigen. Ideaal voor gebruik in de vroege ontwerpfase.

 

Ray-Traced Schaduwen

Je kunt nu genieten van renderings van nog hogere kwaliteit en realisme met nieuwe ray-traced schaduwen. Scherpere en nauwkeurigere schaduwen verbeteren de kwaliteit van uw renders en zijn beschikbaar in elke geëxporteerde afbeelding, panorama-export en rest-modus in walkthrough. Deze nieuwste technologie is beschikbaar voor gebruikers met een NVIDIA RTX grafische kaart. 

Beschikbaarheid

Enscape 3.1 is een gratis upgrade voor bestaande gebruikers met een actieve licentie. Je kunt  de laatste versie downloaden via deze link. Heb je nog geen Enscape? Dan kun je Enscape bestellen via deze pagina